søndag 24. april 2011

Du og jeg og dompappen .....

Alf Prøysens "du og jeg og dompappen" ble bare til "jeg og dompappen" 1.påskedag, men DU kan få se nå. Et par herlige varme dager er benytttet ute i det fri, på jakt etter de fine fargene og det flotte lyset. Dompappen, og da spesielt hannen, gjør seg godt i lav vårsol i blå og grønne omgivelser. De fleste assosierer nok denne flotte fuglen med snøtunge julenek i romjula. Personlig synes jeg den gjør seg vel så godt i vårgrønne omgivelser. Hannens flotte rødfarge er jo enda mer fremtredende nå i parringstiden. Kvitkrullen på et par av bildene får være snøen for de som absolutt vil ha med det ....


Den er effektiv i sin fortæring av solsikkefrø




Denne dagen fikk jeg for første gang ikke besøk av kjøttmeisene som har vært så trofaste hver gang jeg har vært her, men dompappene kom i tide til å bli portrettert før sola sank ned bak fjellene.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar