lørdag 5. mai 2012

Med fossekallen noen timer .....

Noen timer ved ei elv hvor fossekallen har tilhold, - med skiftende sol og skygge,  og brukbar temperatur, er god bruk av tid om man finner disse skapningene interessante som selskap. Vår nasjonalfugl er også i disse dager opptatt av kommende generasjoner, og et par av arten underholdt med sin stadige flakking fram og tilbake der jeg hadde slått meg til for dagen. Poserende som den kan være, er den et greit objekt å jobbe med når den først har akseptert din tilstedeværelse.




Fossekallen er en god dykker, her gikk han også ned i stillestående vann i en kulp

Effektiviteten er stor, sjelden den kom tomnebbet opp fra sine dykk.
 

Fossekallen er ikke den fuglen i vår fauna som har den mest elegante flukten ?


Hekkingen i området tar vel snart til også for disse to som holdt meg med selskap denne søndagen i Malm.

God helg til alle dere som kikker innom !!

3 kommentarer:

  1. Flott serie av en rastløs liten fugl ! Jeg likte bildet hvor den dykker :)

    SvarSlett
  2. Wonderful photos Lorents! That is not how I would have imagined that bird to forage. Love the action you have captures!

    SvarSlett
  3. Nydelig serie av fossekallen. Jeg synes den er så flott når den sitter på steinene i elva. Kjempefint lys og flotte farger.
    Ønsker deg en flott helg!

    SvarSlett